Biedronka – sieć sklepów należąca do spółki akcyjnej Jerónimo Martins Polska, której właścicielem jest portugalskie konsorcjum Jerónimo Martins. Marka Biedronka ma określony zestaw wartości, i jej strategicznym celem jest komunikowanie ich zarówno jako marka konsumencka jak i marka pracodawcy.
Głównymi celami współpracy Socjomanii i marki Biedronka było stworzenie dedykowanego programu Employee Advocacy na LinkedIn i jego implementacja wewnątrz organizacji.
Po pół roku trwania programu widzimy widoczne efekty naszej pracy, ale już dziś mogę śmiało powiedzieć o jego sukcesie. Dzięki świetnej współpracy z Socjomanią mam pewność, że nasz program budowany jest w sposób profesjonalny, ciekawy, angażujący, a przede wszystkim mierzalny jakościowo i ilościowo. A relacja z naszymi ambasadorami, oparta na wzajemnym zaufaniu i wsparciu dodatkowo potwierdza, jak wielka jest moc i siła zespołu Biedronki.
Marta Śliwińska, Senior Employer Branding Manager, Biedronka
Program employee advocacy stał się częścią pełnego zaprojektowanego procesu, który wdrożyliśmy w metodyce design thinking, a na który składało się zbudowanie wizji i misji organizacji i programu, zdefiniowanie wyzwań, ułożenie procesu, zaangażowanie i przeszkolenie liderów zmiany, promocję wewnątrz organizacji, przygotowanie taktyk i niezbędnych dokumentów wsparcia, skończywszy na skalowaniu działań wewnątrz organizacji. Całość procesu była wsparta bieżącym doradztwem ii wsparciem lidera projektu EA w organizacji. Ważnymi aspektami procesu były synergia między marką produktu, a marką pracodawcy oraz ko-kreacja w projekcie i stały rozwój ambasadorów Biedronka.
Zaplanowane aktywności podzieliliśmy na wybrane bloki:
Konkretne dane z pierwszego badania (start projektu vs 4 miesiące) – projekt obecnie jest w trakcie kontynuacji. Mierniki – kultura/działanie organizacji:
Notujemy również takie opinie uczestników, współtwórców projektu: “Uczestnictwo w programie WeBiedronka to dla mnie przede wszystkim duża dawka wiedzy do praktycznego zastosowania. Dzięki szeregowi warsztatów stworzyliśmy fajną społeczność Ambasadorów, która wzajemnie się inspiruje
i motywuje. Każdy z nas patrzy na firmę i jej działania z własnej perspektywy, którą możemy się dzielić w swoim gronie oraz z innymi użytkownikami mediów społecznościowych”.
Żaneta Żak, Kierownik ds. Szkoleń i Wdrożeń, region Kraków