#Realizacje
23 października 2021

Case Studies | FUHBP Group – marka AirFriends

Klient

AF2020

Usługi

  • Services: E-commerce
  • Service Design
Nowo tworzona marka lub niedawno pojawiająca się na rynku, powinna mieć zidentyfikowane spójne i jasne dla odbiorców miejsce w strukturze większej grupy. Dla nowej marki w portfolio bardzo ważne jest też zdefiniowanie doświadczeń docelowych wśród klientów, zrozumienie wartości produktu, a to wszystko w duchu zrozumienia i współtworzenia zespołu pracującego nad marką na co dzień. Do tych elementów i wyzwań zostaliśmy zaproszeni przez zespół FUHBP Group.

OPIS KLIENTA:

AirFriends to jedna z marek wchodzących w skład FUHBP Group (lider na rynku i twórca takich brandów jak Obag). Marka AirFriends ma w swoim portfolio produkt zapachów innowacyjny pod kątem wykorzystania i nieszablonowego designu, rodem m.in. od włoskich projektantów.

AIRFRIENDS

ROZWIĄZANIE:

 
Socjomania zaproponowała proces uwzględniający wypracowanie strategicznych kierunków zmian zarówno dla marki jak i dla ekosystemu e-commerce, uwzględniając wiedzę zespołu i kompetencje z różnych obszarów. W pierwszym kroku nasz zespół UX oraz Liderów Customer Journey & Service Design przeprowadził audyt www.airfriends.pl pod kątem:

  1. Optymalizacji lejka sprzedażowego na każdym etapie e-sklepu (od strony głównej, Landing Pages, przez strony kategorii/listingi, karty produktowe, koszyk, checkout, taktyki posprzedażowe/lojalizujące)
  2. Optymalizacji koszyka jako krytycznego momentu konwersji klienta
  3. Zdefiniowanie narzędzi służących lojalizacji klientów
  4. Zbudowanie i opisanie tożsamości produktu dla wybranej grupy docelowej
  5. Zbudowanie przykładowych opisu dla wybranego produktu, bazującego na potrzebach użytkownika, za pomocą storytellingu oraz metody 5xWHY


Podczas sesji spotkań warsztatowych z zespołem zdefiniowano wyzwania dla marki, uspójniono wiedzę biznesową. W kolejnych etapach grupy warsztatowe pracowały nad: redefinicją produktu – nadaniem nowego nieoczywistego znaczenia co poskutkowało wytworzeniem oraz zwalidowaniem grup docelowych. Na podstawie ich doświadczeń zostały zdefiniowane potencjalne ścieżki klientów z opisanymi aktywnościami, emocjami, problemami.Do wybranych pomysłów została przeprowadzona sesja ideacyjna,której rezultatem były innowacyjne rozwiązania możliwe do wdrożenia na ścieżce klienta i skutkujące poprawą jego doświadczeń. Wszystkie możliwe rozwiązania zostały spriorytetyzowane względem realiów biznesowych i osadzeniem czasowym.

EFEKTY:

Jako efekt finalny wdrożono nową metodykę do pracy zespołu, zaproponowano rekomendacje strategiczne w produkcie raportu z ich opisem oraz wytycznymi wdrożenia. Odpowiadały na następujące pytania/zakres:

  1. Kierunek w którym należy rozwijać markę, w jakim obszarze ją repozycjonować, jak powinna wyglądać ścieżka klienta, jak kształtować kanały dotarcia i sprzedaży, jakie doświadczenie powinno przebijać się w każdym punkcie styku z klientem. Dodatkowo, zostało przedstawione w jaki sposób należy tworzyć storytelling dla wybranej grupy docelowej. Jako Socjomania stawiamy na praktykę i wdrażalność dlatego też zaproponowaliśmy plan działania na 3 miesiące, 6 miesięcy oraz 12 miesięcy. Uwzględniono konkretne wytyczne do wdrożenia w ramach ekosystemu e-commerce (w liczbie 65).

 

  1. Jak należy pracować projektowo w duchu ko-kreacji wykorzystując, łącząc i czerpiąc z narzędzi Design Thinking, Service Design, Customer Journey Mapping. W tym celu stworzono materiał będący przewodnikiem metodycznym wraz z opisem procesu, elementów warsztatowych oraz zmapowaniem obecnych kompetencji zespołu i zidentyfikowaniem miejsc do poprawy/uzupełnienia aby we właściwy sposób posługiwać się metodyką service design w organizacji.

To, co obydwie strony doceniały we współpracy to plastyczność i iteracyjność wykorzystania narzędzi z zakresu Design Thinking/Service Design oraz Customer Journey Mapping. W zależności od danej potrzeby warsztatowej różne narzędzie były ze sobą syntetyzowane, tak aby osiągnąć pożądany rezultat.

shapes_blog

Porozmawiajmy →

Porozmawiajmy →