AirFriends to jedna z marek wchodzących w skład FUHBP Group (lider na rynku i twórca takich brandów jak Obag). Marka AirFriends ma w swoim portfolio produkt zapachów innowacyjny pod kątem wykorzystania i nieszablonowego designu, rodem m.in. od włoskich projektantów.
Socjomania zaproponowała proces uwzględniający wypracowanie strategicznych kierunków zmian zarówno dla marki jak i dla ekosystemu e-commerce, uwzględniając wiedzę zespołu i kompetencje z różnych obszarów. W pierwszym kroku nasz zespół UX oraz Liderów Customer Journey & Service Design przeprowadził audyt www.airfriends.pl pod kątem:
Podczas sesji spotkań warsztatowych z zespołem zdefiniowano wyzwania dla marki, uspójniono wiedzę biznesową. W kolejnych etapach grupy warsztatowe pracowały nad: redefinicją produktu – nadaniem nowego nieoczywistego znaczenia co poskutkowało wytworzeniem oraz zwalidowaniem grup docelowych. Na podstawie ich doświadczeń zostały zdefiniowane potencjalne ścieżki klientów z opisanymi aktywnościami, emocjami, problemami.Do wybranych pomysłów została przeprowadzona sesja ideacyjna,której rezultatem były innowacyjne rozwiązania możliwe do wdrożenia na ścieżce klienta i skutkujące poprawą jego doświadczeń. Wszystkie możliwe rozwiązania zostały spriorytetyzowane względem realiów biznesowych i osadzeniem czasowym.
Jako efekt finalny wdrożono nową metodykę do pracy zespołu, zaproponowano rekomendacje strategiczne w produkcie raportu z ich opisem oraz wytycznymi wdrożenia. Odpowiadały na następujące pytania/zakres:
To, co obydwie strony doceniały we współpracy to plastyczność i iteracyjność wykorzystania narzędzi z zakresu Design Thinking/Service Design oraz Customer Journey Mapping. W zależności od danej potrzeby warsztatowej różne narzędzie były ze sobą syntetyzowane, tak aby osiągnąć pożądany rezultat.