Przeczytanie artykułu zajmie Ci 5 minuty
– Ma być szybko, dobrze i tanio!
To chyba najczęściej wyśmiewane oczekiwanie klientów usług na świecie.
Pytanie czy aby na pewno jest ono prawdziwe? Skąd wiemy, czy szybkość wykonania usługi ma dla Klienta największe znaczenie? Czy jesteśmy pewni, że Klientowi faktycznie zależy na tym, żeby było tanio? A co z percepcją “taniości”, która może wpłynąć negatywnie na to, czy Klient oceni, że usługa została wykonana lepiej? W końcu, co to w ogóle znaczy, że lepiej?
Te i wiele więcej pytań można by zadać na wstępie do rozważań odnośnie jednego z najprawdopodobniej największych wyzwań w branży usług, czyli jak dopasować naszą ofertę do oczekiwań Klienta, oraz przede wszystkim, jakie parametry naszej usługi są dla Klienta tak naprawdę kluczowe i jak się upewnić, że to co oferujemy i to co akcentujemy w naszej ofercie będzie lepiej rezonować z potrzebami Klientów?
Sell A Service jako Spin-off Socjomanii, działającej w obszarze digital (strategia, innowacje biznesowe i marketing) od 2012 roku, to startup, który adresuje problem braku jednoznacznej wiedzy na temat kategoryzacji i parametryzacji usług w Internecie oraz braku świadomości czynników, które mają największy wpływ na zadowolenie finalnego odbiorcy w zależności od branży.
Jednocześnie, na bazie wieloletniego doświadczenia w projektowaniu usług i przy udziale uznanych ekspertów z branży, Sell A Service opracowuje framework, narzędzie, które umożliwi zoptymalizowanie ścieżki zakupowej (i pozakupowej) klienta w Internecie. W praktyce jest to stworzenie standardu, dzięki któremu usługę będzie można kupić online tak sprawnie i szybko jak w większości sklepów z produktami.
Wstępne badania pozwoliły zespołowi Sell a Service określić listę ponad 40 parametrów (czynników porównania / oceny) wśród których zidentyfikowano kategorie takie jak:
Na ich podstawie tworzony jest model struktury sklepu internetowego z usługami, który poprawi doświadczenie użytkownika kupującego usługę w danej branży, poprzez skupienie się na parametrach, które mają kluczowe znaczenie w danej branży. W efekcie celem jest pozytywy wpływ też na podjęcie decyzji o zakupie online.
To co wyróżnia Sell A Service, to tworzenie produktów i rozwiązań opartych nie tylko na wiedzy branżowej i doświadczeniu, ale także na automatycznej analizie danych (big data), której wyniki pozwolą zoptymalizować firmom usługowym zarówno treść ofert na stronach internetowych, jak i samą ofertę i świadczenie oferowane Klientom, aby w efekcie zwiększyć zarówno sprzedaż jak i zadowolenie usługobiorców.
Przeanalizowano setki produktów e-commerce w postaci widgetów, aplikacji i szablonów – czyli rozwiązań stosowanych przez platformy w celu poszukiwania optymalnych rozwiązań dla sprzedaży usług w Internecie. Tym samym zespół Sell a Service odnalazł luki na rynku i chce zaadresować te elementy ścieżki klienta usługowego, które nie zostały stworzone z myślą o sprzedaży usług w Internecie, a które są standardem w sprzedaży produktów (m.in. proces płatności, specyfika kontaktu przed zakupem, opinie i ich właściwa struktura i ekspozycja).
Jednym z typów danych wykorzystywanych przez Sell A Service, poza analizą kształtu stron internetowych i opisów usług, są opinie.
”Prawdziwy obraz usług oraz to co w nich naprawdę ważne kryje się w opiniach ich użytkowników. Chcemy wykorzystać możliwości jakie daje nam uczenie maszynowe i przetwarzanie języka naturalnego przez komputery po to, aby na podstawie tysięcy subiektywnych opinii stworzyć unikatowy model statystyczny, który umożliwi precyzyjną ocenę usług, jak też ich porównywanie między sobą.”
– Cezary Kuik, IT Analyst, AI Lead, Sell A Service
Rozwiązania tworzone przez Sell A Service:
Aby osiągnąć założone cele produktowe, jednym z fundamentów Sell A Service i niejako „tajną bronią” są badania, których celem jest znalezienie związku między komentarzami (opiniami) Klientów, a właściwościami (własnościami, cechami) usług dla nich oferowanych w Internecie.
Sell a Service planuje, pod kierunkiem Marcina Chłodnickiego, uznanego eksperta z branży service design, odkryć wzorce, które umożliwią zautomatyzowaną parametryzację usług i to co jest kluczowe dla Klientów w danej branży i jednocześnie ma potencjalnie największy wpływ zarówno na zadowolenie, jak i na niezadowolenie Klienta.
Wspomniany wcześniej Model sprzedaży usług w Internecie Sell A Service, nie tylko pozwoli zidentyfikować usługodawcom braki w ich aktualnych procesach, ale także wskaże sugerowane rozwiązania i powie w jaki sposób najprościej i najskuteczniej wprowadzić zmiany, które mają za zadanie w optymalny sposób przenieść doświadczenia Klientów z zakupu usług offline, do Internetu.
Badania i prace nad produktem trwają, a Sell A Service jest na etapie weryfikacji założeń z przedstawicielami branży usługowej.
Jeśli także sprzedajesz usługi poprzez Internet i zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży i zadowolenia Twoich Klientów, wypełnij proszę poniższą ankietę i podziel się opinią na ile temat, na którym Sell A Service się skupia, jest dla Ciebie interesujący i adresuje Twoje potrzeby. W podziękowaniu za Twój wkład, znajdziesz się w gronie pierwszych firm, które będą mogły przetestować te rozwiązania w praktyce.
[WYPEŁNIJ ANKIETĘ]
(wypełnienie ankiety zajmie Ci maksymalnie 3 minuty)
We wciąż rosnącym i dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym, firmy dostrzegają coraz większą wartość płynącą…
Znalezienie wolnej chwili na przeczytanie artykułu blogowego nie zawsze przychodzi łatwo. Dlatego właśnie tych, którym…
Zrównoważony rozwój firmy (ang. sustainability), a więc taki, który bierze pod uwagę wpływ jej działalności…